نگهداری از بلبرینگ

بسیاری از بلبرینگ‌ها در زمان‌های مشخصی نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند در این صورت برای نگهداری از بلبرینگ باید به این نکته توجه کرد و در تعمیر‌های دوره‌‌‌ای که برای بلبرینگ ایجاد می‌شود دقت زیادی را به خرج داد و آن را کنار نگذاشت زیرا در کارکرد آن تاثیرات زیادی را ایجاد خواهد کرد.
با این حال بلبرینگ‌هایی که به کار برده می‌شوند به شدت متفاوت خواهند بود، در این صورت باید این نکته را در نظر داشت که بلبرینگ می‌تواند به نگهداری و تعمیرات نیاز نداشته باشد این حالت به میزان ساختی که برای بلبرینگ ایجاد می‌شود به شدت بستگی خواهد داشت.

بلبرینگ‌هایی که از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و میزان نگهداری از آن‌ها نیز کمتر از بلبرینگ‌های دیگر می‌باشد به این خاطر خواهد بود که از جنس‌های پلیمری در آن‌ها به کار برده شده است.

با این حال جنس ایجاد شده برای بلبرینگ‌ها باعث می‌شود که فرایند نگهداری و تعمیرات بلبرینگ‌ به شدت کمتر باشد و همین طور این که بدون تعمیرات اضافی کار خود را انجام می‌دهند.

روغن کاری بلبرینگ

یکی از کار‌هایی که برای بلبرینگ ماشین آلات راه سازی و بلبرینگ ماشین سنگین می‌توان انجام داد روغن کاری است روغن کاری در نحوه عملکرد بلبرینگ تاثیرات زیادی می‌تواند داشته باشد.

روغنی که برای این کار استفاده می‌شود روغن گریس است که به خوبی می‌توان از این روغن در بلبرینگ به کار برد. روغن کاری فعالیتی است که برای بلبرینگ بسیار رواج دارد و در بیشتر موارد این کار بر روی بلبرینگ ایجاد می‌شود.

نگهداری از بلبرینگ

در بیشتر ماشین آلات نیز از روغن کاری استفاده می‌شود در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که ماشین آلات مانند بلبرینگ‌ها از ساخت با نظم و منطق یکسان بهره برده‌اند بنابراین نیاز به روغن کاری در آن‌ها به شدت مشهود است.

این روغن کاری با توجه به ساختاری که برای بلبرینگ ایجاد شده است بر روی دستگاه قرار دارد در برخی از موارد روغن کاری به صورت دستی انجام می‌شود، اما در برخی از موارد نیز خود دستگاه بلبرینگ این کار را می‌تواند انجام دهد که بستگی به نوع دستگاه بلبرینگی دارد که از آن استفاده می‌شود.

عملکرد روغن کاری بر روی دستگاه بلبرینگ

یکی از نکاتی که در رابطه با روغن کاری دستگاه بلبرینگ باید در نظر داشت به این صورت است که ابتدا روغنی که در درون مخزن دستگاه بلبرینگ قرار داده می‌شود به صورت پمپاژ شده به قسمت‌های دیگر بلبرینگ هدایت می‌شود.

با این حال روغن پمپاژ شده بر روی دستگاه از قسمت‌های متفاوتی عبور خواهد کرد تا به بلبرینگ برسد بسته به دستگاهی که در آن از بلبرینگ استفاده شده است میزان عبور از هر قسمتی متفاوت است با این حال روغن پمپاژ شده به راحتی مسیری را طی خواهد کرد تا به نقطه اصلی برای روغن کاری برسد.
در این صورت روغن پمپاژ شده از قسمت‌های زیادی می‌گذرد تا این که به قسمت حفره‌‌‌ای شکل که در آن روغن قرار داده می‌شود برسد در این صورت است که به راحتی می‌توان گفت که روغن در این قسمت جمع می‌شود و در این صورت است که روغن‌های اضافی که در این قسمت قرار داده می‌شوند می‌توانند در حالتی از پمپاژ قرار داده شوند که این حالت از پمپاژ به شدت در میزان روغن کاری تاثیر زیادی را می‌تواند ایجاد کند.

در این زمان است که بیشترین کاربردی که برای حفره‌‌‌ای که روغن در آن قرار داده می‌شود به وجود می‌آید به این صورت خواهد بود که بیشتر برای دستگاه‌هایی که در صنعت به کار برده می‌شود کارایی خواهد داشت.

در این صورت است که روغن‌های قرار داده شده در این حفره می‌توانند در زمانبندی مشخصی به راحتی بر روی قسمت‌هایی که لازم است روغن کاری بر روی آن‌ها ایجاد شود انجام خواهد شد در این صورت است که باید این نکته را در نظر داشت که به کار بردن روغن مورد نظر باعث می‌شود که به راحتی تنظیمات خوبی برای دستگاه ایجاد شود.

 

نگهداری از بلبرینگ

تمیز کردن بلبرینگ به شدت می‌تواند مشکل باشد در این صورت روغن کاری نیز می‌تواند بر شدت کثیف شدن دستگاه بیفزاید با این حال به کار بردن روغن و ایجاد روغن کاری بر روی دستگاه به شدت راحت‌تر خواهد بود.

تمیز کردن دستگاه کاری دشوار و سخت است با این حال هزینه‌هایی را نیز برای تمیز کردن دستگاه باید در نظر داشت.

گاهی اوقات امکان دارد که شرایط آب و هوایی بر روی بلبرینگ و دستگاه‌ها تاثیر داشته باشد در این زمان است که باید این نکته را در نظر داشت که روغن کاری در این شرایط سخت‌تر می‌شود.

روغن کاری بیش از اندازه برای بلبرینگ

زمانی که قرار است روی بلبرینگ روغن کاری ایجاد شود امکان خواهد داشت که این روغن کاری به شکل بسیار گسترده‌‌‌ای ایجاد شود و میزان روغن‌هایی که به کار برده می‌شود به شدت بیشتر از مواقعی باشد که به صورت بسیار کم و از دستگاه عبور می‌کند تا به بلبرینگ برسد.

در این شرایط نکته‌‌‌ای که باید در نظر داشت به این صورت است که از یک استخر روغن برای این کار می‌توان استفاده کرد.

استخر روغن باعث می‌شود که میزان روغن کاری برای دستگاه با شدت بیشتری انجام شود. در این صورت است که باید از این نکته به خوبی بهره برد و از دستگاه‌هایی که به میزان زیادی به روغن کاری نیاز دارند از این روش استفاده کرد.

دستگاه‌هایی در صنعت قرار دارند که به میزان زیادی به روغن کاری‌های شدیدی نیاز دارند و روغن کاری‌هایی که به شکل محدود برای بلبرینگ ایجاد می‌شود مناسب این کار نخواهد بود در نتیجه بهتر است که از روغن‌های بیشتر برای دستگاه بلبرینگ بهره برد.

با این حال چرخنده به راحتی روغن‌هایی که در آن قرار داده می‌شود را در هوا پرتاب می‌کند در این صورت است که روغن به راحتی به تمامی قسمت‌های دستگاه پاشیده می‌شود در این صورت است که هر قسمتی از دستگاه به راحتی می‌تواند روغن کاری شود.

بنابراین تمیز بودن دستگاه یکی از نکات مهمی است که برای آن باید در نظر گرفته شود در هر صورت باید میزان اصطکاکی که در روغن کاری ایجاد می‌شود را در نظر داشت تا بتوان به راحتی از اصطکاکی که قرار است بر روی دستگاه ایجاد شود جلوگیری به عمل آورد و میزان کارایی بلبرینگ را با روغن کاری را ایجاد کرد تا این که عملکرد آن را از بین برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *